Zdravím,
(Peugeot 106 1.0i 33kW, r.v. 1996)
už delší dobu jezdím se svým Peugeot 106 na E85 v různých poměrech s N95. Při přesáhnutí poměru okolo 4:1 pro E85 se objevují následující symptomy:
- auto déle startuje, hlavně při snížené teplotě. Někdy dokonce až na druhý pokus.
- spotřeba se zvýšila přes 7,5 litrů na sto kilometrů (na N95 lze jezdit okolo 5 litrů na sto)
- při "skoro" čistém E85 (6:1 a více pro E85) motor netáhne od spodních otáček a pro rozjezd na křižovatce či do kopce je nutné motor vytáčet hodně vysoko, aby se neudusil.
- při ještě čistším E85 motor přestává táhnout i ve středních a vyšších otáčkách
Otázka pro vás:
1) V automobilu jsou nainstalovány standardní svíčky, u kterých si nejsem jistý stářím (předpokládám dobrý stav - na N95 jezdí v pořádku, motor je kultivovaný a táhne v celém spektru otáček). Myslíte si, že by bylo možné některé z výše uvedených problémů odstranit při použití nějakých speciálních svíček? Řídící jednotka si totiž sama nastavuje předstih.
2) Chtěl jsem zkontrolovat svíčky, takže jsem odpojil kabel a odšrouboval svíčku. Nepovedlo se mi ale svíčku z motoru vytáhnout, byla uvolněná, ale nějak tam pořád držela. Nevíte prosím někdo, co jsem dělal špatně?
Děkuji moc za případné odpovědi!
Pavel
Peugeot 106 - svíčky demontáž a přestavba na E85
Peugeot 106 - svíčky demontáž a přestavba na E85
It's a different kind of economic recovery. The kind where bankers steal trillions and you don't have a job.
Peugeot 106 - svíčky demontáž a přestavba na E85
Tak jsem vyměnil palivový filtr (byl tam asi původní - made in France) a auto je jako vyměněné. Táhne v celém spektru otáček a startuje na E85 jako na N95 (poměr odhadem 4:1).
Zítra to ještě zkusím za studena, ale jsem jízdou velmi příjemně překvapen. Je to zvíře!
...něco na té radě měnit palivový filtr po 500-1000km na E85 bude. Líh čistí!
Zatím!
Zítra to ještě zkusím za studena, ale jsem jízdou velmi příjemně překvapen. Je to zvíře!
...něco na té radě měnit palivový filtr po 500-1000km na E85 bude. Líh čistí!
Zatím!
It's a different kind of economic recovery. The kind where bankers steal trillions and you don't have a job.
Peugeot 106 - svíčky demontáž a přestavba na E85
Update: Provedl jsem kontrolu svíček a jejich očištění. Přikládám fotku - omluvte prosím kvalitu, mobil nemá focus.
Zde je ukázka zvuku motoru po vyčištění při poměru přibližně 8:1 pro E85. Motor má znatelnou prodlevu při rychlém sešlápnutí plynového pedálu ve volnoběžných otáčkách.
http://www.youtube.com/watch?v=hz_7j2bEgkE
Zde je ukázka zvuku motoru po vyčištění při poměru přibližně 8:1 pro E85. Motor má znatelnou prodlevu při rychlém sešlápnutí plynového pedálu ve volnoběžných otáčkách.
http://www.youtube.com/watch?v=hz_7j2bEgkE
- Přílohy
-
- Zapalovací svíčka NGK BCP6E před očištěním po několika tisících kilometrech na E85 v různých poměrech. (Svíčka předtím jezdila nezjištěnou dobu na N95.)
- svicka_NGK.jpg (103.23 KiB) Zobrazeno 8171 x
It's a different kind of economic recovery. The kind where bankers steal trillions and you don't have a job.