Odstranění filtru pevných částic

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 112
Registrován: pát 05. lis 2010 15:20:39
Kontaktovat uživatele:

Odstranění filtru pevných částic

Příspěvek od admin »

Odstranění filtru pevných částic

Odstranění filtru pevných částic již není v dnešní době tak trendy, jako tomu bylo doposud. V první řadě si vysvětlíme, co je filtr pevných částic.

Jedná se o jemné keramické sítko, které je umístěno ve výfukovém systému vozidla. Jeho úkolem je zachytávání sazí. Celý systém je nastaven tak, aby při plynulé jízdě mimo město došlo k prohoření těchto sazí.

Tak jako každý díl, má i filtr pevných částic (tzv. DPF filtr nebo i FAP filtr) svou životnost. Běžně se stává, že lidé musí DPF filtr měnit po ujetí cca 100 000 – 300 000 km. Dalo by se říci, že toto je přibližná životnost DPF filtru. Samozřejmě se najdou i výjimky, které najedou více nebo méně.

Pokud chcete odstranit DPF filtr, je nutné v první řadě ho vymontovat. Následně nastupuje tvrdá práce pomocí kladiva a sekáče, kdy je nutné celý karcinogenní obsah vysekat a vyčistit. Pak už jen softwarová úprava řídicí jednotky. Na DPF filtr je napojeno množství snímačů (snímače teplot výfukových plynů, snímače tlaku – počet snímačů vždy závisí na typu vozidla). Všechny tyto snímače je třeba upravit/vyřadit v řídicí jednotce.

Toto je dosti tvrdý zásah do vozidla, a právě proto je nutné najít si odborníka, který se tomu věnuje a má dostatek pozitivních referencí.

Hlavní nevýhodou je to, že pokud si takto necháte upravit vozidlo, tak platíte za to, že vám ho někdo upraví z pohledu zákona na nepojízdné. Nesmíme totiž zapomínat na to, že takto upravené vozidlo nemá z pohledu zákona co dělat na silnici. Můžete tak počítat s pokutou od policie a další problémy mohou nastat při emisní kontrole. V současnosti ještě není systém emisních kontrol nastaven na odhalování odstraněných DPF filtrů. V blízké době je možné očekávat změny.

Velkým problémem odstraněných filtrů pevných částic je to, že takto upravené vozy nám znečišťují životní prostředí a všechny tyto saze jsme nuceni dýchat. Další nevýhodou je, že se vozidlo po takových úpravách často stává takřka nepojízdným. Běžně se stává, že lidé s odstraněným DPF filtrem mají s vozidlem ještě větší problémy, než před tímto zásahem.

Celé to vede k tomu, že problém musí opakovaně řešit. Výsledek je takový, že je nutné dostat řídicí jednotku do původního stavu, zakoupit nový DPF filtr. V mnoha případech jsou už vlivem teplot zničené i snímače, které je nutné vyměnit. No a samozřejmě je třeba k tomu přičíst práci mechanika.

Při pohledu na současné ceny filtrů pevných částic se již nevyplatí riskovat všechny problémy spojené s odstraněním tohoto leckdy problematického dílu. Ceny nových DPF filtrů začínají jen o trochu výš, než stojí odstranění DPF filtru.
Přesné ceny je možné vidět například na stránkách specializovaných prodejců na http://www.dpfcentrum.sk nebo www.dpffap.cz.
Přílohy
IMG_1668(1).JPG
IMG_1668(1).JPG (103.32 KiB) Zobrazeno 19680 x
fap-filter-citroen-peugeot-fiat05.JPG
fap-filter-citroen-peugeot-fiat05.JPG (133.14 KiB) Zobrazeno 19680 x
DPF-filter-peugeot-407 (18)(1).JPG
DPF-filter-peugeot-407 (18)(1).JPG (75.17 KiB) Zobrazeno 19680 x
1.JPG
1.JPG (97.25 KiB) Zobrazeno 19680 x

Odpovědět