Nejnovější generaci Peugeot 308 není mezi lidmi tak dlouho, aby se stihli projevit mechanické slabosti tohoto modelu. Na tyto problémy si musíme nějaký ten rok počkat. To co se ale již projevit stihlo jsou problémy s motory 1.6 THP. Tyto motory byly vyvíjeny ve spolupráci s BMW a nabízejí nevídané vlastnosti ve své třídě. Tyto jízdní vlastnosti jsou ale vyváženy problémy s rozvodovými řemeny a padáním do nouzového režimu. Ventily sání se zanáší karbonem a tím se zhoršuje chlazení. Řídící jednotka stav přehřátí vyřeší chvilkovým vyřazením válce. V té chvíli celá jednotka padne do nouzového režimu vysvětluje Petr Fišer z autoservis Děčín.
Tento problém začíná a končí u snižování emisí. Plyny, které se vrací z výfuku zpět do sání jednoduše ucpávají sací ventily. Tento problém však není jediný. Druhým a také poměrně zásadním problémem je proudění mlhy z oleje, která proudí do válců z odvětrávání bloku. Díky tomuto neduhu dochází ke ztrátám těsnosti. Jednoduše se olejová mlha mění na karbon. Tento problém vykazují i nepříliš ojeté vozy. Občasně také zlobí středový panel a jeho display.
Naftové motory HDI až na drobné neduhy zejména neideální servisní řešení nabízí skvělý poměr ceny a kvality. Můžeme také doporučit tříválec 1.2 Puretech.
1.6 HDI je slušný motor, který kazí špatný servis..
Prodloužené servisní intervaly a výměna oleje po 30 000 km znamená téměř jasné vyjetí oleje na spodní risku. Interval je skutečně na hraně technickým možností tohoto motoru. Nevhodně tvarovaná olejová vana, která je vylepšená zapuštěným výpustním šroubem. Tato jobovka nedovoluje kompletní vypuštění olejové náplně. Servisy musí striktně olejovou náplň odsát. Pokud k tomu nedojde, tak se mísí starý olej s novým a majitel vozu si zadělává na velký problém. Vana se dá samozřejmě upravit a tento problém vyrušit.
Peugeot, aby dosáhl normy Euro 6 u tohoto motoru musí používat kombinaci dvou aditiv. Jedno z aditiv slouží pro zrychlení regenerace filtru pevných částic. Druhým je již klasika AdBlue. O nedostatku těchto nechtěných náplní vás upozorní kontrolky na palubní desce. Doplňování regeneračního aditiva obvykle stačí v rámci servisních prohlídek.
- Životnost filtru pevných částic je ve hvězdách. Ze zkušeností z jiných modelů lze garantovat výdrž větší jako 200 000 km.
- Motor 2.0HDI je drahý, ale bezproblémový.
Motor 2.0 HDI je na malý Peugeot 308 poměrně velký luxus. Nicméně třeba v kombíku SW dává velký smysl. Technici již u tohoto modelu předešli špatně tvarované vaně oleje. Z mechanického hlediska je tento motor bez jakýchkoliv vad. Velkou nevýhodnou je cena, která je vyvážena mnohými přínosy a nadstandardním výkonem.