Slabinou Peugeotu 308 Hybrid je hmotnost, protože skutečně ovlivňuje účinnost elektromotoru i benzinového motoru. Nicméně hatchback má spoustu kladů a nyní působí jako prémiový produkt více než kdy jindy.
Údaje testu
Najeto: 4 613 km
Průměrná rychlost: 84,4 km/h
Plug-in hybridy mi vždycky připadaly jako taková díra na trhu. Považuji je za něco víc než úvod pro ty, kteří chtějí jezdit na elektřinu, ale přesto chtějí mít jistotu většího dojezdu na delší cesty.
Ale jak se s nimi vlastně denně žije? Nový Peugeot 308 Hybrid je první PHEV, který jsem ve vozovém parku Auto Expressu provozoval, a tak bych rád zjistil, jestli mají ještě co nabídnout.
Velký problém, který mám s plug-in hybridy, je hmotnost. Pokud jezdíte v elektrickém režimu, vezete s sebou velký spalovací motor vpředu. Pokud veškerou práci odvádí benzinový motor, vozíte s sebou hmotnost vybitého akumulátoru. Oba scénáře mají za následek nízkou hospodárnost a to je rozhodně případ modelu 308.
Od převzetí vozu jsem jezdil v elektrickém režimu, jak jen to bylo možné, a byl jsem zklamán zejména účinností, která se v průměru pohybovala kolem 2,0 km na kWh. To je méně než polovina toho, co lze očekávat od některých nejlepších čistě elektrických vozů. Znamená to, že jsem z 12,4kWh baterie dokázal vyždímat pouze 30 km dojezdu, což je o něco méně než Peugeotem udávaných 45 km, a to ještě předtím, než se do ní v zimě opře chladné počasí. Když jedete na akumulátor ujedete velmi málo a při dnešních cenách elektřiny ujedete za 72 Kč zhruba 30km což je přes 2Kč / km. Naopak když elektrické ústrojí vypnete oscilujete okolo 8mi litrů.
Nejsem sám, kdo si to myslí, protože mě nedávno kontaktoval čtenář Auto Expressu Victor Hedges, aby mi řekl, jak je zklamaný z účinnosti svého Peugeotu. Jezdí s vozem 3008 Hybrid4 a jeho dojezd nepřesahuje 22 km, přestože značka tvrdí, že by měl dosahovat dojezdu 39 km.