Peugeot přinesl na trh dlouho očekávaný bateriový vůz Peugeot e208 a my jsme v něm seděli. Ba co ještě víc jsme jej řídili a pořádně jsme mu naložili.
Jedná se o klasiku dnešního trhu a to miniaturní vozítku s poměrně malým bateriovým packem, který není daleko od baterie do notebooku Acer. Teď vážně Peugeot E208 dostal úctyhodných 45kWh což je hrana pro velmi slušný vůz. Při běžné spotřebě elektromobilu kolem 17kWh vystačí zhruba na 250 - 300 km. Jedná se o dnešní standard, který škarohlídům nestačí.
Modulární platforma e-CMP je postavena z nuly pouze pro elektromobilitu. Zástavba 50kWh baterie a 100kW elektromotoru s kouťákem 260 Nm neznamená žádný zásah do komfortu ani kabiny. Zavazadlový prostor je pro tuto modelovou řadu nadstandardní.
Reálných 45 kWh není špatné, ale rozhodně to neznamená bezproblémové dojezdy. Peugeot E208 je odsouzen k brázdění měst a městských okruhů. Při městské tedy opravdu šetrné jízdě jsme dosáhli spotřeby kolem 15kWh. S touto spotřebou vytlačíte očima zhruba 300km. Reálné testování ukázalo 17kWh při mezi městské jízdě kombinované s dálnicí. Oficiální hodnota dle WLTP hovoří o 340 km dojezdu. Zřejmě WLTP zahrnuje dlouhé sjezdy z Krkonoš. My naopak zřejmě lehce stoupali celou cestou. Nevíme kde se stala chyba, ale v nás samozřejmě nebyla.
Elektromobil Peugeot e-208 protáhli jsme ho
Elektromobil Peugeot e-208 protáhli jsme ho
- Přílohy
-
- supa.jpg (46.96 KiB) Zobrazeno 5585 x